Marketingul Serviciilor Personale

Despre această strategie cu nume elegant am aflat prima dată din cartea De la Idee la Bani, în capitolul dedicat pasului al patrulea către îmbogăţire, Cunoştinţele Specializate.

Napoleon Hill spune povestea unei mame care, pentru a-şi ajuta fiul care terminase facultatea dar era incapabil să-şi pună în valoare serviciile, i-a elaborat un „Plan precis pentru a scoate pe piaţă serviciile personale”.
Acesta însuma 50 de pagini dactilografiate atent, conţinând informaţie bine organizată cu privire la capacităţile native ale fiului său, experienţe personale şi un număr însemnat de alte detalii. Proiectul cuprindea, de asemenea, o descriere completă a poziţiei pe care o dorea fiul ei, precum şi o formulare excepţională a strategiei precise pe care o va folosi în atingerea acestei poziţii.

Hill mărturiseşte:

Planul pe care l-a elaborat pentru el a fost cel mai rafinat mod de comercializare a serviciilor personale pe care l-am văzut vreodată.

Rezultatul a fost că tânărul şi-a cruţat zece ani din viaţă necesari „începutului”, fiind angajat pe postul de conducere pe care îl solicitase, cu un salariu fixat de el însuşi.

Pe atunci, extrem de importană era evoluţia profesională cât mai rapidă şi stabilă. Un astfel de plan, a necesitat nici mai mult, nici mai puţin decât:
– documentare, analiză şi sinteză a unor cărţi împrumutate de la bibliotecă;
– analiza pieţei pentru identificarea postului dorit;
– publicitate din aceea clasică (Cioc! Cioc! Sunt X, doresc să vă prezint…).

S-au schimbat lucrurile de atunci? Cu siguranţă da. Gulerele Albastre au apărut şi au decăzut. Gulerele Albe nu o duc prea bine, după jumătate de deceniu de evoluţie corporatistă. Ce-i cu gulerele? Google helps, sau aşteaptă articolul în care îţi explic despre ce este vorba. Acum, menţionez doar că Gulerele Albastre reprezintă muncitorii din fabrici, iar cele Albe, angajaţii din domeniul Managementului.

Şi totuşi… mai este util un plan ca şi cel menţionat mai sus? Ei bine, da. Ideea pe care vreau să o subliniez prin acest articol este că ideea unui plan de COMERCIALIZARE a Serviciilor personale, pusă în practică pe vremea când bunicii mei încă nu se născuseră, este E-X-T-R-E-M D-E A-C-T-U-A-L-Ă, în contextul mondial economic din prezent.
Ba chiar mai mult, este numită REINVENTARE. Tom Peters, părintele managementului modern, în cartea sa, Brand you 50: Reinventarea Muncii, spune:

În afara cazului în care aveţi resurse financiare puse deoparte, această reinventare radicală într-un Brand Personal este o necesitate! Dacă nu cumva vreţi să vă pensionaţi direct „la frigider”.

Plan de oferire a serviciilor personale => Brand Personal. Nu este unul şi acelaşi lucru, dar din primul derivă al doilea, cu siguranţă. Păi da, pentru că după un secol de străduinţă în direcţia obţinerii unui loc de muncă stabil şi care să ofere securitate, noua Eră, noul Mileniu, noua Dezvoltare, au SCHIMBAT regulile. Acum, securitatea locului de muncă începe să dispară, într-un ritm ameţitor. Şi ce mai rămâne? Propria persoană.

Atunci când ai un plan bine pus la punct prin care oferi esenţa a ceea ce eşti tu din punct de vedere profesional, Serviciile Tale, eşti pregătit să schimbi locul de muncă de oricâte ori este nevoie şi vrei, nu mai tremuri la gândul că vei dispărea de pe următorul stat de plată.
Pe plan profesional, T-U = S-E-R-V-I-C-I-I-L-E T-A-L-E, oricât de mult am vorbi despre şanse egale, etică, drepturi… Nu oferi, nu primeşti. PUNCT.
De fapt, având o strategie de Marketing Personal, transformându-te într-un Brand, e posibil să descoperi cât de valoroase sunt abilităţile tale, scăpând total de teama pierderii locului de muncă sau a unei bătrâneţi triste.
Şi, în mod paradoxal, revii la rădăcini, după cum spune Tom Peters:

Reveniţi la FOARTE vechea siguranţă a locului de muncă, cea din perioada Coloniştilor şi a primului secol care a urmat naşterii Americii. Care însemna Măiestrie, Distincţie, Abilitatea de lucru în reţea. Când nu existau Marile Corporaţii, Asigurările Sociale, Asigurările de şomaj, plasa de siguranţă care a dus la moartea iniţiativei, determinării şi efervescenţei a milioane de lucrători cu gulere albe.

Exemplul lui se adresează americanilor, însă eu cred că este perfect aplicabil şi românilor, şi francezilor, oricui a fost vreodată şi este angajat.

Marketingul Serviciilor Personale şi Brandul Personal sunt abordări ale muncii care au puterea să transforme mediul de afaceri, locurile de muncă.
Nu trebuie să fii angajat ca să îţi întocmeşti un plan de comercializare a serviciilor, nu trebuie să demisionezi ca să îţi creezi Brandul Personal. Ţine, în definitiv, de identitate. De identitatea pe care mulţi angajaţi şi-au pierdut-o integrându-se total în identitatea firmei sau corporaţiei.

Fiecare persoană trebuie să fie comis-voiajorul propriilor sale servicii.

Napoleon Hill

_____________________________
Fotografie preluată de pe denisefelder.com

Anunțuri

Scrie un comentariu

Din categoria Arhiva, Dezvoltare personala

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s